تکنولوژی

هوش مصنوعی این شرکت به مرحله بعدی رفت!

شرکت OpenAI در اقدامی تازه، مجموعه‌ ای از ابزارها و API ها را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار داده است تا بتوانند عامل‌ های هوش مصنوعی سفارشی برای کسب‌ و کارها طراحی و پیاده‌ سازی کنند. با استفاده از API های جدید OpenAI و ابزارهای ساخت عامل‌ های هوشمند، شرکت‌ ها قادر خواهند بود به سرعت عامل‌ هایی با هوش مصنوعی شخصی‌ سازی‌ شده تولید کنند. این عامل‌ ها می‌ توانند به درخواست‌ های پیچیده مشتریان پاسخ دهند، برای مثال، مناسب‌ ترین محصولات را با توجه به نیازهای تک‌ تک مشتریان شناسایی کنند.

OpenAI ابزارهای نرم‌ افزاری جدیدی را به منظور تسهیل فرآیند توسعه برنامه‌ های کاربردی تجاری معرفی کرده است. این ابزارها به توسعه‌دهندگان امکان می‌ دهند تا عامل‌ های هوش مصنوعی اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای خاص مشتریان خود ایجاد کنند. این ابزارها، قابلیت‌ های گوناگون ارائه شده توسط OpenAI در حوزه هوش مصنوعی را در یک پکیج واحد گردآوری کرده و برنامه‌ نویسی عامل‌ ها را به فرآیندی ساده‌ تر تبدیل می‌ کنند.

چت‌ بات‌ های هوش مصنوعی همچون ChatGPT، به دلیل توانایی پاسخگویی به پرسش‌ های کاربران، به شهرت فراوانی دست یافته‌ اند. با این حال، این چت‌ بات‌ ها بیشتر در پاسخگویی به پرسش‌ های ساده که نیاز به تحلیل و تحقیق عمیق ندارند محدود هستند. این چت‌ بات‌ ها معمولاً بر اطلاعاتی که با آن آموزش دیده‌ اند تکیه می‌ کنند و توانایی‌ شان در ترکیب اطلاعات و ارائه پاسخ‌ های پیچیده بسیار محدود است.

تصور کنید هوش مصنوعی بتواند مانند یک انسان، با جستجو در اینترنت اطلاعات کسب کند و درخواست‌ های پیچیده را حل کند. مثلاً، فرض کنید از آن بخواهید «یک برنامه سفر به توکیو با بودجه ۲۰۰۰ دلار طراحی کند که شامل بازدید از فروشگاه‌ ها و مکان‌ های محبوب انیمه باشد». این هوش مصنوعی می‌ تواند به طور عمیق تحقیق کند و سپس با تجزیه و تحلیل اطلاعات، بهترین راه حل را ارائه دهد. این همان کاری است که هوش مصنوعی عامل‌ محور انجام می‌ دهد.

OpenAI برای تسهیل ساخت این نوع هوش مصنوعی، Research API را ارائه کرده است. این ابزار به برنامه‌ نویسان امکان می‌ دهد تنها با چند خط کد، عامل‌ های هوشمند ایجاد کنند. API جدید، نسخه پیشرفته‌ ای از Assistants API بوده که با استفاده از بازخوردهای کاربران، بهبود یافته و سریع‌ تر و کارآمدتر شده است.

در واقع، Research API، مجموعه‌ ای کامل‌تر از Chat Completions API است که قبلاً برای تولید پاسخ‌ های متنی استفاده می‌شد. OpenAI پیشنهاد می‌ کند از این API جدید به جای نسخه قبلی استفاده شود و اعلام کرده که پشتیبانی از Assistants API در سال ۲۰۲۶ متوقف خواهد شد.

علاوه بر این، OpenAI ابزار Agents SDK را نیز منتشر کرده است تا به توسعه‌ دهندگان کمک کند گردش‌ های کاری چند عاملی ایجاد کنند. در این سیستم، عامل‌ های تخصصی با همکاری یکدیگر، درخواست‌ های مشتریان را مدیریت می‌ کنند. به عنوان مثال، یک عامل می‌ تواند درخواست‌ های مربوط به بازگشت محصول را به عامل بازگشت و تقاضاهای مربوط به ایده‌ های خرید را به عامل خرید ارجاع دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا