رپورتاژ

نقش تجربه و تحقیق در نگارش مقاله آکادمیک

شاید شما هم به نوعی در مقطعی از زندگی و در مسیر تحصیل و کار خود مجبور به نوشتن مقاله ای آکادمیک و علمی یا تجاری شوید و بهتر است تا با جزئیات این امر قدری آشنائی داشته باشید و از اهمیت کسب تجربه هم در امر نگارش مقاله و رساله آگاه باشید. این مطلب به ویژه در زمینه زبان انگلیسی دارای اهمیت میباشد که خیلی از دانشجویان در طی دوران تحصیلی خود و یا برای مقاصد مهاجرتی نیاز به خدمات نگارش مقاله آنلاین داشته و برای آنها موفقیت از اهمیت بالائی برخوردار است چون یک نوشته خوب میتواند بر روی خوانندگان دارای تاثیر بزرگی باشد و همچنین به بحث و تبادل نظر منجر شود به ویژه در جهان پر سرعت دیجیتال کنونی که اطلاعات به سرعت در فضای مجازی منتشر میشوند. اما به چه مهارتهائی میتوان در زمینه انشاء یک مقاله خوب به زبانهای خارجه مانند انگلیسی اشاره داشت؟ توجه داشته باشید که مقاله مناسب شما به جذب خوانندگان منجر میشود و بایستی تا از اجزاء مناسب مانند جملات و کلمات در ترکیب با گرامر خوب و پیشرفته برخوردار باشد. از آنطرف چنانچه مقاله و نوشته شما بصورت مناسب در فضای آنلاین منتشر شود میتواند به عنوان یک تجربه کاری و سابقه آکادمیک برای شما محسوب شده و حتی از شما درخواست گردد در آینده برای دیگر شرکتها نیز به مقاله نویسی بپردازید. لطفا این نکته را بخاطر بسپارید که حتی نویسندگان چیره دست در ابتدا تازه کار و بی تجربه بوده و به مرور به اطلاعات و آگاهی خود افزوده اند. در وهله نخست میتوان اشاره داشت که انجام تحقیقات مناسب در زمینه موضوع مورد بحث از اهمیت بالائی برخوردار است و حتی انتخاب تیتر یا عنوان برای مقاله شما مهم است تا بر روی مخاطبین تاثیر مثبتی داشته باشد.

مقاله نویسی با تاکید بر انجام تحقیق مناسب و کافی

 در زمینه آموزش زبان انگلیسی و هنگامیکه به بحث نگارش و مقاله نویسی میرسیم نمیتوان از نقش اجزاء تشکیل دهنده یک رساله مناسب غافل بود و آنها عبارتند از گرامر و نقطه گذاری و قوانین هجا و همچنین کاربرد کلمات و افعال ربطی و قیدها و واژگان مناسب به نحوی که در جملات و پاراگرافها نوعی جریان روان و سیال ارائه مفاهیم از سمت نویسنده به خواننده به خوبی و آسانی به چشم بخورد. در واقع یک نوشته خوب دارای قسمتهای منطقی و صحیح و به دور از ابهام و شلوغی میباشد و اینجاست که خلاقیت نویسنده و محقق نقش آفرینی میکند. از طریق انجام تحقیق مناسب و پیدا کردن منابع و مآخذ آنلاین و آفلاین نوشته شما دارای اعتبار بوده و اینکه شما به مخاطب مطالب خود اطلاعات و آگاهی آکادمیک قابل اعتماد ارائه خواهید نمود. لطفا به خاطر بسپارید که در مقاله و پاراگرافهای خود نکات و مطالب صحیح و بدون اشتباه به خوانندگان خود ارائه دهید چون آمار و ارقام و مطالب اشتباه مسلما به اعتبار فن و مهارت نویسندگان صدمه خواهد زد. پس از کاربرد کلمات و گرامر مناسب در نوشتن مطالب و رساله مطمئن شوید و اینکه به عمق مطالب فرو روید و از نوشتن سطحی اجتناب نمائید؟ در حقیقت بسیاری از مقالات را میتوان در اینترنت و حتی بصورت نوشته و چاپی پیدا کرد که تشابه زیادی به دیگر آثار منتشر شده دارند و قدری تکراری به نظر میرسند ومهم است تا از این نوع رفتارها و اسلوبها دوری کرد و به نحو متمایز و جدید و نوین به نگارش مطالب دست زد.

نگارش مفاله آکادمیک با چینش مناسب کلمات و گرامر و جمله بندی

 هنگامیکه خوانندگان مقاله شما به بصیرت و آگاهی متمایز و ممتاز دست پیدا کنند و نوشته شما را منحصر به فرد پیدا کنند شما به عنوان نویسنده و مؤلف کار خود را به خوبی به انجام رسانده و به این ترتیب کار شما حالت اصلی و اوریجینال پیدا میکند. شاید در جهان کنونی پیدا کردن منابع برای نوشته مقاله به زبان انگلیسی ساده تر از گذشته به نظر برسد و این مطلب درست است اما همه منابع در فضای مجازی معتبر نمیباشند. سعی کنید وبسایتهای دانشگاهی و آکادمیک و روزنامه نگاران و اساتید معتبر و با تجربه و سوابق قابل استناد را پیدا کنید و در نوشته های خود به آنها اشاره داشته باشید. مطلب خیلی مهم دیگر است است که پس از پیدا کردن دنیائی از مطالب جذاب و مفید و آکادمیک از سراسر وب نوبت به نظم و انسجام آنها میرسد و حتی خوشبتانه در این حوزه میتوان از برنامه ها و نرم افزارهائی نیز جهت نگارش و نظم بندی پاراگرافها و مقالات بهره برد. دقت کنید که توجه به هر یک از این موارد میتواند به شما در ذخیره کردن و استفاده بهینه از زمان و تلاشهایتان سودمند باشد. در کنار این مطلب شما برای چه مخاطبی قصد نوشتن را دارید؟ آیا تاکنون در این باره اندیشیده اید؟ مطالب شما به چه طیفی از مخاطبین و خوانندگان در جامعه اشاره داشته و برای آنها سودمند میباشد؟ با در اختیار داشتن این موارد بهتر میتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. حتی نویسندگان باتجربه در زمینه انتخاب کلمات که محاوره ای و غیر رسمی باشند و یا رسمی و آکادمیک و سطح بالا برای مخاطبین دانشگاهی تحقیق میکنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا