جریمه شد: تلگرام به خاطر تأخیر در پاسخگویی

تلگرام به خاطر تأخیر در پاسخگویی به مقامات استرالیایی در خصوص اقداماتش برای مقابله با انتشار محتوای سوء استفاده از کودکان و افراط گرایی خشونت آمیز، به جریمه ای معادل یک میلیون دلار استرالیا (۶۴۰ هزار دلار آمریکا) محکوم شد.
کمیسیون ایمنی آنلاین استرالیا از تلگرام و ردیت خواسته بود در مورد اقدامات خود برای مقابله با استفاده ی افراطی ها از قابلیت های پخش زنده و سیستم های پیشنهاد محتوا، شفاف سازی کنند.
تلگرام و ردیت در پاسخ به درخواست کمیسیون ایمنی آنلاین استرالیا باید تا ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) اطلاعات لازم را ارسال می کردند، اما تلگرام در ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) پاسخ خود را ارائه داد. کمیسیون ایمنی آنلاین استرالیا اعلام کرد که این تأخیر مانع از اجرای تدابیر ایمنی آنلاین و نظارت مؤثر بر پلتفرم ها شده است.
جولی اینمن گرنت، کمیسیونر ایمنی آنلاین استرالیا تأکید کرد که شفافیت به موقع در این کشور، الزام قانونی است و جریمهی تلگرام یادآوری میکند که همهی شرکتها باید از قوانین پیروی کنند. او میگوید تأخیر تلگرام در پاسخگویی، باعث اختلال در فرایند مقابله با محتوای مضر شد.
تلگرام در واکنش به جریمه ی استرالیا اعلام کرد همه ی سؤالات کمیسیون را در سال گذشته به طور کامل پاسخ داده است و جریمه را ناعادلانه می داند. این شرکت قصد دارد درخواست تجدیدنظر بدهد و تصمیم استرالیا را نا عادلانه و نامتناسب می داند.
تلگرام و سایر پلتفرم های مشابه آن به طور فزایندهای تحت نظارت قرار دارند. مقامات استرالیایی در دسامبر ۲۰۲۴ (آذر و دی ۱۴۰۳) گزارش دادند که در پنج پرونده از هر پنج پرونده ی ضد تروریسم، جوانان نقش داشتند و تهدیدهای آنلاین در حال افزایش است. کمیسیون ایمنی آنلاین از پلتفرمها خواست برای جلوگیری از سوء استفاده های بیشتر تدابیر جدی اتخاذ کنند.
خبر آنلاین