یک آموزگار : هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که از طرف صاحبان کسبوکار به دوستان، نزدیکان، مشتریان، نمایندگیها و شرکای تجاری با اهدافی مانند معرفی، انتشار و تبلیغ برند، هدیه داده میشود.
هدیه تبلیغاتی میتواند محصولی از خود آن کسبوکار باشد یا از شرکتهای ارائهدهندۀ خدمات، تهیه و ارسال شود. بهکارگیری خلاقیت در طراحی هدیه تبلیغاتی و مرتبطبودن آن با چارچوب کسبوکار ارسالکننده یا دریافتکننده، اهمیت فراوانی دارد و لزوماً نمونۀ محصول خود کسبوکار، بهترین هدیۀ تبلیغاتی نخواهد بود.
در مطالعه یکی از موسسات تحقیقاتی نشان داده شد که 83% محصولات معرفی شده با هدایای تبلیغاتی را به یاد داشتند ولی تنها 7% از مصرف کنندگان تبلیغی را که در تلویزیون دیده بودند به یاد داشتند.
هدایای تبلیغاتی ابزار بسیار ساده ای هستند که می توانند برند یک کسب و کار کوچک را مطرح سازند. برای مثال با درج نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده میکنند، میتوانید جایگاه برند خود را ارتقا دهید و در اذهان عمومی شناخته شوید.
مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی
برندسازی
یکی از مهمترین نتایج و مزایای هدیه تبلیغاتی شناخت قابلتوجهی است که از برند شما برای مشتریان به دست میآید. هر کسبوکاری برای شناخته شدن برند خود همواره در تلاش است اما یکی از راههایی که برای برندسازی میتوان همیشه از آن استفاده کرد استفاده از یک هدیه تبلیغاتی مناسب و خلاقانه برای اهدا به مشتریان بالقوه باشد.
کارت بیزینس ثانویه
با وجود اینکه کارت های بیزینس اغلب به عنوان یکی از اجزای اصلی و مهم در تجارت و هر کسب و کاری به شمار میآیند، اما کالاهای تبلیغاتی نیز راهی بسیار جالب و مبتکرانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید محسوب میشوند. در واقع به جای اینکه در هنگام برخورد با مشتریان احتمالی به آنها تنها کارت بیزینس خود را بدهید، حالتی را در نظر بگیرید که علاوه برکارت بیزنس یک وسیله قابل لمس تر که نام برندتان روی آن حک شده نیز به او بدهید.
معرفی محصول جدید
معمولاً کسبوکارها وقتی برای اولینبار محصولی تازه یا نسخهای جدید از محصول قدیمیشان روانۀ بازار میکنند، نمونههایی از محصول را به شکل رایگان در قالب هدیۀ تبلیغاتی در اختیار مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… خود قرار میدهند؛ چون پیش خودشان فکر میکنند که هدیهگیرندگان برای یک بار هم که شده آن محصول را امتحان میکنند و اگر خوششان بیاید، خرید را تکرار کرده و از طریق بازاریابی دهانبهدهان، به دوستانشان معرفی میکنند.
فروش بیشتر
وقتی صحبت از فروش می شود، بهتر است به تیم های فروش خود اقلام تبلیغاتی بدهید. آنها می توانند پس از امضای قرارداد، محصولات را به مشتریان خود بدهند یا با ارسال کیسه های هدیه تبلیغاتی قبل از جلسه، با افراد رابطه بالقوه برقرار کنند. به این ترتیب به مشتریان خود نشان می دهید که از این واقعیت که آنها شما را انتخاب کرده اند، قدردانی می کنید و در این صورت کار افراد تیم فروش خود را آسان تر می کنید.
مقرونبهصرفه بودن
معمولاً هدیۀ تبلیغاتی از سایر روشهای تبلیغاتی ارزانتر بوده و تأثیر بیشتری هم روی مخاطب میگذارد. مخصوصاً اگر هدیهای کاربردی باشد که هدیهگیرنده هر روز با آن سروکار داشته باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی و… علاوه بر هزینهبربودن، وقتی زمانشان یا بودجهای که برایشان در نظر گرفتید تمام شود، بهراحتی فراموش میشوند.
ایجاد روابط
لیوان یا قلم مورد علاقه قهوه می تواند جایگاه ویژه ای را در قلب شخص داشته باشد. با عرض پوزش ، اگر به نظر می رسد کمی گیج کننده ، اما درست است! کسب و کار مکرر هدف هر شرکتی است و وقتی مشتری می داند شما چه کسی هستید، از خدماتی که ارائه می دهید عاشق است و یادداشت کمی برای یادآوری آنها از شما دارد رابطه شما می تواند از آنجا شکوفا شود.
انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب
این بستگی به شما , مخاطب و مشتریتان دارد و میزان جلبتوجهی که میخواهید از این کار به دست آورید. بنابراین طیف وسیعی از هدیههای مختلف وجود دارد که میتوانید بهعنوان تبلیغات به مشتری خود ارائه نمایید. برای مثال یک شرکت خودروسازی بزرگ برای جلبتوجه مشتری و برندسازی یک خودرو لوکس هدیه میدهد این در حالی است که یک فروشگاه کوچک برای جلب نظر مشتریان خود یک خودکار تبلیغاتی هدیه میدهد. قیمت در انتخاب هدیههای مناسب تبلیغاتی امری اجتنابناپذیر است.